Zajęcia Stacjonarne

Już dawno zauważyłem, że dzieci, nawet te, które mają opinię mniej lotnych, osiągają swoje cele, kiedy tylko czegoś bardzo chcą. Potrafią tak wysilić swoje umiejętności, których na co dzień w nich często nie zauważamy, żeby osiągnąć zamierzony cel. Wpadłem wtedy na pomysł, by tak skonstruować program, żeby dzieciom się tak chciało, jak na co dzień się nie chce.

Podstawowym warunkiem prawidłowego rozwoju dziecka jest jego poczucie własnej wartości. Jeżeli jest niskie, to wszystko idzie gorzej.

Prawda jest taka, że prawdziwego poczucia własnej wartości nie buduje się na miłości, pochwałach czy materialnych przedmiotach, lecz na umiejętnościach.
Dlatego na zajęciach dzieciaki zdobywają umiejętności i stają się Geniuszami, jednocześnie samodzielnie pokonują ograniczenia, dzięki czemu stają się Szczęśliwe.

Program Oto Szczęśliwi Geniusze to nauka koncentracji i uważności podczas procesów zespołowych, gier i zabaw, nauka komunikacji i tolerancji dla różnic. Podstawą realizacji programu są: zdrowy rozsądek, głęboka znajomość psychologii dziecka, trening uważności Mindfulness oraz metoda wychowawcza oparta na Pozytywnej Dyscyplinie.

Cechy szczególne zabaw Szczęśliwych Geniuszy:
  • wygrana jest możliwa tylko wtedy, gdy zespół bardzo mocno się wspiera
  • często występują zmiany w składach drużyn, aby uniknąć negatywnej rywalizacji
  • liderzy i współgracze w grupach zmieniają się, aby każde dziecko miało możliwość zdobyć doświadczenie w obu rolach
  • kilka poziomów gier umożliwia podejmowanie coraz większych wyzwań
  • procesy uczą, że pomaganie i wspieranie słabszych i młodszych jest jedyną drogą do osiągnięcia sukcesu drużyny
Najczęściej wymieniane korzyści obserwowane przez rodziców i nauczycieli:
  • większa odwaga i wzrost samooceny
  • uaktywnienie umiejętności liderskich
  • akceptacja siebie i innych
  • naturalność w kontaktach
  • wzrost odpowiedzialności
  • poprawa pamięci i koncentracji
  • większa samoświadomość
  • rozumienie siebie i innych
Kompetencje zaobserwowane przez kadrę wychowawców kolonijnych:
  • współpraca/współodpowiedzialność
  • wewnętrzny lider
  • bycie sobą:
    • samodyscyplina
    • samoświadomość
    • samoodpowiedzialność
  • kreatywność
  • tolerancja
  • odwaga bycia sobą
  • zaangażowanie/entuzjazm
  • tu i teraz, koncentracja
  • radość z drogi do celu
  • szacunek dla siebie i innych

Grafik

Poniedziałek

Szkoła Podstawowa 217

Paderewskiego 45, Rembertów

9.30 - 10.30

Szkoła Podstawowa 217

Paderewskiego 45, Rembertów

13:00 - 14:00

Przedszkole Tequesta

ul. Zdziarska 61, Warszawa

13:00 - 16:00

Szkoła Podstawowa 376

gen. K. Ziemskiego 22, Rembertów

15:00 - 16:00

Wtorek

Przedszkole Tequesta

ul. Jasnodworska 3c; 01-745 Warszawa

13:00 - 16:00

Polsko-Niemiecka Szkoła Spotkań i Dialogu im. Willy’ego Brandta

ul. św. Urszuli Ledóchowskiej 3

15:00 - 16:00

Środa

Przedszkole i Żłobek "Pluszowy Miś"

Ul. Słoneczna 105 Stara Iwiczna

9:30 - 11:00

Przedszkole Baśniowy Dom

Miłobędzka 2, Warszawa

12:45 - 13.30

Przedszkole Baśniowy Dom

Miłobędzka 2, Warszawa

13.45 - 14.30

Niepubliczne Przedszkole Mały Podróżnik

ul. Balonowa 12, Warszawa

13:00 - 14:00

Szkoła Podstawowa 9

ul. Wiolinowa 6, Warszawa

15:00 - 17:00

Czwartek

Baśniowa Akademia

Bukowa 12, Zalesie Dolne

9:30 - 10.30

Przedszkole Tequesta

ul. Przejazd 2; 02-654 Warszawa

12:30 - 15:30

Szkoła Podstawowa Niepubliczna nr 81 Fundacji "Rodzice Dzieciom"

ul. Krzywickiego 30, Warszawa

15:20 - 16:20

Piątek

Polsko-Niemiecka Szkoła Spotkań i Dialogu im. Willy’ego Brandta

ul. św. Urszuli Ledóchowskiej 3

13:30 - 14:30

Bednarska Szkoła Podstawowa

ul. Kawalerii 5, Warszawa

15:20 - 17:00

Szkoła Podstawowa Chocimska

ul. Chocimska 5, Warszawa

15:15 - 17:17

Zapytanie o realizacje zajęć w placówce
Format: +48-XXX-YYY-ZZZ